הממשלה החליטה: גם ביתו של המחבל מעיר דוד – ייאטם

איתי גדסי No Comments on הממשלה החליטה: גם ביתו של המחבל מעיר דוד – ייאטם

אחרי איטום ביתו של המחבל מהפיגוע בנווה יעקב: הממשלה החליטה לאטום גם את ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בעיר דוד

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הממשלה החליטה היום (ראשון) פה אחד לאטום את ביתו של המחבל בן ה-13 שביצע את הפיגוע בעיר דוד. זאת לדרישת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמש בישיבת הקבינט הביטחוני והיום בישיבת הממשלה. מדובר בשינוי מדיניות נוסף מאחר ומדובר במחבל שהצליח לפצוע את קורבנות הפיגוע אך לא הצליח לרצוח.

במקביל, תקיים הממשלה דיון נרחב על המדיניות ותקבע קריטריונים בעניינים של מחבלים שלא ביצעו רצח. אולם בשל הפיגוע בעיר דוד החליטה הממשלה שבמקרה הנוכחי יאטם הבית וראש השב"כ התבקש להכין חוות דעת בנושא.

כזכור, הלילה (בין מוצ"ש לראשון) אטמו כוחות הביטחון את ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בשכונת נווה יעקב, בו נרצחו שבעה בני אדם. זאת יממה בלבד אחרי הפיגוע.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "זהו עוד צעד חשוב במגוון הצעדים שננקוט נגד הטרור, לחיזוק המשילות והגברת ההרתעה. במקביל להצעות החשובות שעלו היום בממשלה לשלילת זכויות למחבלים ומשפחותיהם חשוב שנעשה צעדים אופרטיביים ומידיים ושינוי המדיניות של אטימת הבית גם למי שלא רצח הוא אחד מהם".

במהלך הדיון בממשלה, הנחה רה"מ נתניהו את השב"כ להביא באופן מיידי חוות דעת בעניין ביצוע צעדים מרתיעים נוספים כלפי בני משפחות מחבלים שהביעו תמיכה בטרור.

כמו כן, ביקש נתניהו ממ"מ שר הפנים והיועמ"שית לממשלה להגיש הצעת חוק ממשלתית לעניין שלילת תושבות ואזרחות ממחבלים, והרחקתם לשטחי הרש"פ.

בנוסף, ביקש רה"מ משר העבודה והיועמ"שית לממשלה להכין תזכיר חוק למתן אפשרות לפטר באופן מיידי עובדים שתמכו בטרור, ללא צורך בשימוע.

בדיון הובהר, כי הממשלה תומכת במתן פטור מחובת הנחה לכל הצעת חוק שעוסקת בנושאים אלו, של חיזוק ההרתעה בדרך של פגיעה בסביבה הקרובה של המחבלים.

שר הביטחון גלנט אמר במסיבת עיתונאים אחרי ביקור באוגדת יהודה ושומרון, כי "כל מחבל שיפגע באזרחים או בחיילים – יובא או לבית משפט או לבית קברות".

בתוך כך, במהלך ישיבת הממשלה הציג השר מיקי זוהר את הצעתו לחיזוק ההרתעה והתמודדות עם טרור היחידנים שגבה מחירים כבדים בסוף השבוע האחרון, המושתתת על שלושה יסודות:

אדמה – חילוט אדמות ונכסים של המחבלים ובני משפחותיהם והעברתם לטובת משפחות הנרצחים ונפגעי הטרור.

פרנסה – שלילת כל התקציבים והקצבאות למחבלים ובני משפחותיהם.

משפחה – גירוש משפחות המחבלים מדרגה ראשונה אל מחוץ לישראל וביטול תושבותם.

תוכניתו של שר התרבות והספורט מיקי זוהר שהוצגה בפני חברי הממשלה במהלך ישיבת הממשלה, זכתה להסכמה רחבה בקרב המשתתפים וסוכם על בדיקת ההיתכנות המשפטית והחוקתית לתוכנית.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ברך היום על הצעת המחליטים שהגיש השר איתמר בן גביר לממשלה, לפיה יוכרו 7 נקודות ישוב ביו"ש ע"י הממשלה – ישוב על כל נרצח.

"עם ישראל כולו מתחזק מהצעד הערכי והציוני החשוב הזה" אומר דגן, "הכרה בנקודות התיישבות כישובים מוכרים, כמענה על כל נרצח – הוא תשובה ניצחת לטרור, ולאידיאולוגיה הרצחנית שעומדת מאחוריו, ולתכליתו: הטלת אימה ודחיקת היהודים מארצם", הוסיף.



0 תגובות